Artikel

Luno Malaysia Umum Lantikan Kepimpinan Baharu 

Jika sebelum ini, operasi telah bertindak membuang sekitar 35% tenaga kerja globalnya ekoran kesan ketidaktentuan pasaran – kini Luno, bursa dagangan kriptowang kembali mengukuhkan semula kedudukannya bagi Asia Pasifik apabila menampilkan pimpinan baharu pada pasaran.

Langkah itu seiring dengan mengumumkan lantikan Aaron Tang selaku Pengurus Besar Asia Pasifik baharu Luno – yang akan berkuat kuasa mulai 15 Mei 2023 ini.

Seperti yang umum ketahui, Aaron Tang sejak tahun 2019 telah menyandang peranan selaku Pengurus Luno Malaysia dan kini mula menggantikan kedudukan David Low susulan beliau melepaskan jawatan tersebut.

Peralihan itu sekaligus akan menyaksikan peranan Pengurus Luno Malaysia disandang oleh Scarlett Chai yang sebelum ini bertugas sebagai Ketua Pemasaran dan Perkongsian Luno sejak 2019 lagi. Melalui pembaharuan peranan pada pengurusan kanan ini, Luno menjangkakan Aaron Tang akan bertanggungjawab pada aspek operasi pasaran Luno di peringkat serantau.

Sehingga kini untuk pasaran Malaysia, Luno memiliki lebih RM1.2 bilion nilai aset yang disimpan para pelanggannya di bawah 9 aset digital yang diluluskan pada dagangan negara.