Artikel

Netflix Umum Miliki 167 Juta Pelanggan Berbayar Di Seluruh Dunia

Netflix kini memiliki bilangan pelanggan baru mencecah angka juta pada seluruh dunia bagi suku tahun lepas 2019. Berikutan itu Netflix bersedia untuk landskap kompetitif yang lebih sukar bagi tahun ini.

Tinjauan mereka pada awal tahun 2020 dilihat tidak kelihatan begitu baik.

Syarikat penstriman televisyen global melepasi jangkaan dengan keuntungan sebanyak RM2.4 bilion ($ 587 juta) pada suku keempat 2019, pendapatan meningkat 31 peratus dari setahun yang lalu kepada RM22 bilion ($ 5.5 bilion).

Netflix menambah 8.8 juta pelanggan di seluruh dunia yang mengejutkan ramai penganalisis. Jumlah pelanggan kini adalah 167 juta orang. Tetapi pertumbuhan di Amerika Utara berada di bawah ramalan dengan 550,000 ahli baru, termasuk 420,000 di Amerika Syarikat.

Netflix berkata ia menjangkakan akan menambah sekitar tujuh juta pelanggan baru pada suku pertama tahun 2020, namun angka ini jauh di bawah paras yang dicatatkan pada suku pertama 2018.

“Kami telah melihat beberapa acara di AS dari gabungan harga serta persaingannya,” Ketua Pegawai Kewangan Spence Neumann.

“Kami menjangkakan persaingan akan berkembang ke seluruh dunia sepanjang tahun, jadi kami berusaha untuk berfikir secara berhemah mengenai kesan keseluruhan perniagaan ini.”