Artikel

Mohana Terajui Forum Pengguna CFM

Forum Pengguna Komunikasi dan Multimedia Malaysia (CFM) mengumumkan pelantikan 13 anggota majlis baru untuk sesi 2019 hingga 2021.

Ini termasuk pengerusi baru Datin Mohana Mohariff, berikutan mesyuarat agung tahunan CFM ke-18 (AGM) baru-baru ini.

Kesemua pelantikan ini berkuat kuasa 30 Julai.

Mohana, yang juga Naib Presiden Unifi (Pengurusan Perkhidmatan Pelanggan), Telekom Malaysia, berkata beliau akan berusaha untuk meneruskan inisiatif CFM untuk menyebarkan kesedaran mengenai hak pengguna perkhidmatan komunikasi dan multimedia menerusi kepimpinan baru.

Mohana berkata CFM juga membawa pembekal perkhidmatan telekomunikasi bersama semasa sesi mesra pengguna di lapangan untuk menerangkan hak pengguna dan ini secara tidak langsung membolehkan mereka membuat aduan secara langsung kepada penyedia perkhidmatan.

Menggambarkan persiapan untuk penerapan teknologi jalur lebar 5G, Mohana berkata CFM akan menganjurkan kempen kesedaran untuk pengguna komunikasi dan multimedia di seluruh negara.

Pengerusi CFM Mohamad Yusrizal Yusoff, yang juga Setiausaha Persatuan Pengguna Kedah, dilantik semula sebagai Timbalan Pengerusi, manakala Azlinda Zainal Abidin dari Astro dinamakan sebagai setiausaha dan Abdul Rahman Samad dari Persatuan Ekonomi Pengguna dan Keluarga Malaysia sebagai bendahari.

Ahli majlis CFM lain termasuk wakil dari Persatuan Pengguna Komunikasi dan Media Malaysia; Persatuan Kebajikan Pengguna Melaka; Persatuan Pengguna Miri; Persatuan Pembekal Kandungan Mudah Alih Malaysia, Celcom, YTL Corporation, TV3 dan Altel Communications.